December 2012

Elselien van der Graaf en Stichting Elyse zijn een samenwerking aangegaan om een standbeeld te ontwerpen en te realiseren op de nieuwe begraafplaats in Huizen. Meer informatie over Elselien de Graaff http://www.elselienvandergraaf.nl/

November 2012

Stichting Elyse in weekblad “vriendin”.  klik hier

Oktober 2012

Goed nieuws! Verbond van Verzekeraars “Levenloos geboren kinderen onder dekking uitvaartpolis”.

September 2012

Onderteken de petitie!

BEDANKT!

———————————————————————————————————–

Op woensdag 26 september vindt de BGNU-bespreking waarbij verder gesproken wordt over het onderwerp van de 24 weken grens.

Augustus 2012

GOED NIEUWS!!!

Op 30 augustus 2012 heeft een vergadering plaats gevonden tussen het verbond van verzekeraars samen met NOVG/KNOV over de huidige 24 weken grens. Verbond van verzekeraars: overleg over 24 wekengrens gewenst

Tijdens deze verbondsvergadering is de situatie van alle kanten belicht. Denk daarbij aan de medische wereld, het juridische speelveld en het klantbelang. Ideeën, suggesties, eventuele financiële consequenties, maar ook de haken en ogen zijn uitgewisseld. Afgesproken is dat de problematiek bij uitvaartverzekeraars in eigen huis wordt besproken en dat het Verbond op basis daarvan later met een branchebreed standpunt komt. Termijnen daarvoor zijn helaas nog niet aan te geven. Wel zijn wij blij met de bereidheid tot het opstellen van een branche-brede aanpak. Op 26 september vindt deze vergadering plaats.

———————————————————————————————————–

Stichting Elyse wil ouders die al genoeg verdriet hebben ontlasten

Door redacteur S. Oostwouder, De Huizer Courant Gepubliceerd op 9 augustus 2012.

Krantenartikel Huizer Courant juli 2012

Juli 2012

Plek voor te vroeggeborenen op begraafplaats

Door Redacteur De Gooi- en Eemlander Gepubliceerd op 20 juli 2012 12:02 PMLaatst bijgewerkt op 20 juli 2012 02:39 PM

HUIZEN – De nieuwe Huizer begraafplaats krijgt een hoekje voor kinderen die ter wereld komen voor de 24-ste week van de zwangerschap en niet zijn blijven leven.

De speciale plek is een initiatief van de Huizense Iris van Herwijnen-Lusse. Voor deze categorie komen er speciale graven met een kleinere oppervlakte. Ouders mogen zelf bepalen hoe zij de plek aankleden. Wettelijk is er voor de kinderen die voor de 24-ste week van de zwangerschap worden geboren niets geregeld. Ziekenhuizen, gemeentes en begrafenisondernemers weten dan ook vaak niet hoe ze er mee om moeten gaan. Iris is een inzamelingsactie gestart voor een gedenkteken op dit hoekje van de begraafplaats

Krantenartikel G&E juli 2012

Elyse zorgt voor gedenkplek bij kinderbegraafplaats [video]

Juli 2012

REGIO | 13 juli 2012 | Door Leander Mascini, dichtbijredacteur
HUIZEN – ‘Een kind verliezen is het ergste wat je kan overkomen. Maar wanneer je het kind verliest voor de 24ste week, doet het niet alleen heel veel pijn. Er zijn veel dingen niet goed geregeld, zoals kraamzorg en het feit dat je na de miskraam meteen weer aan het werk moet’, zo meldt initiatiefneemster Iris van Herwijnen. Daar moet stichting Elyse nu verlichting in brengen. Te beginnen met een gedenkplek op de begraafplaats in Huizen.

Bekijk hem hier: http://www.dichtbij.nl/t-gooi/regio/artikel/2388383/elyse-zorgt-voor-gedenkplek-bij-kinderbegraafplaats-video.aspx